2011. április 7., csütörtök

2011.01.28.30. Bükki kalandok! ...szombat

Szombat reggel 8 óra. Lassan ébredezik a csapat. Álmosan törölgetem a szemem, valahogy nem akar nyitva maradni. Kitekintve az ajtón mintha mesében járnék! Gyönyörű kék égbolt, nap sugarai vidáman táncolnak a hókristályokon, csillogást-villogást kölcsönözve a tájnak. Belelépek a bakancsomba, kézbe veszem a fényképező masinát, és irány kifelé a barlangból! Pár kép után ráeszmélek pisilni is nagyon kell. Hát, gondolom nem kell leírni mivel töltöttem egy-két percet az életemből! J
A barlangban gyors megbeszélést tartunk. A terv Bánkútig elgyalogolunk, meg persze vissza is. B.Petiék négyen más felé akarnak menni. Ámen… F.Peti viszont semerre, szívesen maradna itt! Aszta, ez tök jó! Akkor maradnak a cuccok, alig kell valamit cipelnünk. Így sokkal jobban tudjuk élvezni a túrát! Pakolás és már indulunk is!

Első kilátópont a barlangtól talán negyed órányi járásra, gyönyörű panoráma fogad minket. Leülünk pár percre, élvezzük a napsütést. Tovább haladva a hegyoldalon, az Őserdő mellett elhaladva, a bükki kövek legimpozánsabb tagja, a célpontunk.
949 méter magas Tar-kő, a Nagy fennsík peremén Répáshutától 8km gyaloglásra található. Az ide látogató túrázókat lenyűgöző panoráma fogadja, dél irányba az Alföld felé. Azonban ne feledjük, fokozottan védett természeti területen járunk! A kijelölt turistaútról letérni, a növényeket letépni, szemetelni szigorúan tilos. A szabályok betartását a Természetvédelmi őrszolgálat munkatársai kiemelten ellenőrzik.
Innen 15 perc gyaloglásra található Három-kő, igaz csupán 904 méter magas, de a kilátás innen is gyönyörű. Egy kedves természetjáró házaspárral beszélgetünk a csúcson.
Kiderül ők is sokat túráznak, magashegyeken is jártak, és sok szép helyet felkerestek már. Pár perc beszélgetés, elkattan a csoportkép,
kicsit megszemléljük a kilátást, nézelődünk pár percet.
Egy kis érdekesség a Bükk hegységről. A legmagasabb magyar hegyek 100-as listáján a Bükk abszolút többséggel rendelkezik. Ugyanis 59 csúcsa szerepel a listán! Ebből 900 méternél magasabb 43 db. Három-kő a maga 904 méterével a 36. helyet szerezte meg.
Innen Bánkút a célunk, ami közel 8 kilométerre van. Havas úton gyalogolunk, pár képet lövök útközben. A havas táj mindig lenyűgöz. A csillogó jégkristályok, a havas ágak, hóborította fenyőfák, rétek mezők látványa. Bánkúthoz közeledve fenyőerdőn vezet keresztül utunk. Csendben gyalogolunk a hatalmas tűlevelű fák között, élvezzük a fák illatát, az erdő hangulatát.
Megérkezve a sí házhoz beülünk enni-inni pihenni!
Forró leves, Sztrapacska, Bánkút tál, Brassói, kaffe meg persze sör. Egy óra vidám hangulatban, majd Felmászunk a Bálvány hegyre.
A naplementéről éppen lecsúszunk, de a látvány gyönyörű! Dél felé a Bükk fennsík, északra a kivehető a horizontból a Tátra hegyvonulata. A legszebb rész azonban nyugat felé, a naplemente utáni égbolt. Mesés színek! Azonban sokáig nem gyönyörködhetünk, a barlangban vannak a cuccaink, azok nélkül nem élnénk túl az éjjelt. Tehát indulunk közel 10 km-t kell gyalogolnunk. Lemászunk a Petőfi kilátóról és délnyugat felé vesszük az irányt.
Gyorsan sötétedik, a hold mint lámpa világít nekünk, az égbolton ezer csillag kísér minket. A havas tájon fejlámpáink fénye pásztázza az utat. Egyre hidegebb van, most már így 18:20-kor csupán -2 fok lehet és hűl a levegő. Tiszta égbolt van, hideg éjszakának nézünk elébe. Olasz kapu után a zöld négyzet helyett a sima zöldre tévedünk, így az Őserdő felé megyünk. Ennyi baj legyen, a táv ugyanannyi, szintben megyünk 100 méterrel többet. Viszont a barlang előtt gyönyörű csillagos égbolt fogad minket! A reggeli szép kilátás, igazi”romantikázó hely” így éjjel. Ámulunk és bámulunk vagy 10 percet! Innen pár perc gyaloglás a barlang. Utolsó emelkedő és belépünk a szállásra ahol már a Peti és a másik csapat vár minket.
A kinti -9 fok ellenére bent pólóban, van aki félmeztelen vacsorázik. Nem véletlenül Peti egész nap tüzelt a kályhában, így közel 28 fok lehet bent. Vacsora után előkerül a szotyi, egy két mécses hangulatvilágításnak, egy két üveg bor hangulat fokozónak! Beszélgetünk, nevetünk nagyokat, egy kis nótázás! Észre sem vesszük és már éjfél felé jár az idő. Utoljára megpakolom a kályhát, és alvás, reggel 8 kor ébresztő… folyt köv…