2011. szeptember 22., csütörtök

2011.03.19. Gerecse, Bajóttól Dorogig Kiss Csaba vezetésével

Esős, szemerkélő szombat reggel. Dorog vasútállomás melletti buszmegállóban várakozunk. Pár perc múlva megérkezik a busz, felszállunk, Bajót központig utazunk vele. Innen gyalogosan megyünk tovább. De ne rohanjunk ennyire! A kiskocsmába egy teára, szendvicsre csak betérünk, a kamáslit itt kényelmesebben tudjuk felvenni.
Hát vágjunk neki! Irány a Bajóti Öreg-kő, természetesen gyalogosan, hiszen túrázni jöttünk! A községet elhagyva kb. 40 perc gyaloglás után megérkezünk egy táborozó helyhez.
Zsákokat le, lépcsőkön fel, irány kis pihenőnek a barlangok. Mindkét barlang príma bivakhelynek, a felső kürtős barlang pedig a sziklamászók kedvelt gyakorlóhelye is egyben.
A kíváncsiabbak a csúszós úton még tovább kapaszkodva a barlang feletti sziklákhoz felmenve a kilátásban is gyönyörködhetnek, s amilyen mázlink van, a borongós idő ellenére még az Alacsony Tátra vonulatait is láthatjuk.
Vissza a zsákokhoz, majd tovább a kék jelzésen. Mogyorósbányáig sima utunk van, kisebb emelkedők, de ennyi belefér. Igaz a szokásos pihenőre és frissítőre vágyunk, keressünk hát valami alkalmas helyet. A jól bevált kocsma zárva!!!? De valami megoldást találni kell, bátortalanul benézünk egy étterembe.
Nyakig, de legalábbis bakancsig sárosan megkérdezzük a pincért, hogy elfogyaszthatnánk e itt kis elemózsiánkat. Persze, fáradjunk beljebb, mit hozhat azon kívül…
Nagyon udvariasan, igazi vendéglátós módjára kapjuk a kiszolgálást, meg is vagyunk elégedve teljesen. :) Evés, ivás és vízimalom nézés után megyünk tovább.
Nagy-Gete tetején a szeles időben is belefér még a mókába egy póznamászás, még a tériszonyosoknak is. De ami sokkal érdekesebb az a csúcsközeli egykor volt katonai bunker, ami meglepő módon még most is nagyon jó állapotban van.
Egy ajtó, egy ablak, egy kályha, aminek a tetőn még helye is van, a kis virágoskertet rendbe hozni, s máris takaros kis menedékház lenne belőle. Az ötlet megvan, már csak a megvalósítás vár ránk!!!!
A hideg szeles idő ellenére lövünk egy két fotót, s míg lefelé haladunk a végállomásunk, Dorog felé jönnek az ötletek, gyűlik a tennivaló a folytatáshoz. Sötétedéskor Dorog esti fényeit  megcsodáljuk, továbbmenve a kálváriát már sötétben érjük el.
Az eső is elkezd esni, a meredek oldalon leereszkedni így sokkal izgalmasabb mint a lépcsőkön gyalogolni. Éjszakai fények mentén visszajutunk a kocsikhoz, búcsúzunk egymástól, ki vonattal, ki kocsival indul haza kipihenni a mai nap fáradalmait és tervezgetni tovább a napokat és ötleteket.  Mi páran egy hamburgerre még beülünk, a helyi büfébe, otthon kaja most nem vár, de reggel korán indulunk. Egy újabb túra kezdete lesz, addig is kis pihenő.