2010. május 3., hétfő

2010. február 20-21. vasárnap

2010 február 21. Vasárnap. Éjjel háromszor pakoltam a tűzre, azonban reggelre csak kialudt. Hideg reggelre ébredtem. A többiek még húzták a lóbőrt, felvettem a kardigánom, majd belenéztem a bakancsomba. Volt benne egy kis meglepetés! Este lefekvés előtt szétnéztem hova teszem a bakit, azonban nem voltam elég alapos. Éjjel a menyezetröl csöpögött bele a víz. Kivettem a talpbetétet, váltózoknival felitattam amit tudtam. Megpakoltam a kályhát fával, majd a tűz csiholásán gondolkoztam egy pillanatot. Az öngyújtó Tinánál volt, nem akartam felébreszteni. Az asztal alatt volt gyufa, azonban kissé nedves volt, papírt pedig tegnap elhasználtuk. Őrült ötletem született! Levettem az asztalról a gázfőzőm, Kinyitottam a kályhát, nekinyomtam egy pici parázsnak a gyufát, és már égett is a főző gázrózsája. A főzőt belenyomtam a farakás közé, és már égett is a tűz, pár perc alatt nyomta a meleget! A bakancsomat rátettem a platnira száradni, amíg reggeliztünk, összepakoltunk. Kaja után
elbúcsúztunk a barlangtól és gyalogoltunk Bánkút felé. Pár perces gyaloglás után meseszép látvány várt ránk, mihelyt kiértünk a fák árnyékából. Gyönyörű napsütés, meseszép kék ég! Megbabonázva álltunk, szinte száj tátva bámultunk! Ilyennek csak tavasszal látni a tájat. A hó fehérre rajzolja fákat, felette mélykék színben pompázik az ég, itt ott pici fátyolfelhővel tarkítva az égboltot. Miután kigyönyörködtük magunkat, Tar kő felé vettük
az irányt. Felfelé haladtunk, elhaladtunk a kedvenc fám, majd az Őserdő mellett. Kíváncsi voltam! Tudtam ezúttal szép kilátásban lesz részem, izgatottan tettem meg az utolsó métereket, Kilepve a fák takarásából leesett az állam a látványtól! Hűűűűű.... ez gyönyörű!!
Igen megtört a jég! Ez lenyűgöző! A lábam előtt hevertek a hegyek, az északi oldalon fehérek, a délin szürkék. Győnyőrű kék ég, fehér
pamacsokkal, meg nagy gomolyfelhőkkel tarkítva. Persze gyönyörű, vakító napsütéssel! Pár perc csodálkozás után elővettem fotó masinám.
Három kattintás után hideg zuhanyként ért a gépem csappanása. Lemerült az akku! Kész vége, ennyit a képekről. Basszuskulcs! Ez nem lehet igaz! Itt álok idén télen egyedszerre, és pont most nem tudok fényképezni! Persze mikor köd, hóesés, hóvihar volt akkor működött.
Kivettem az akut, majd visszatettem. Láss csodát! Négy kattintás! Megint kivettem, kicsit melegítettem a kezemmel, majd három kattintás. Vissza sem néztem a képeket, takarékoskodtam a kevés energiával ami az akkuban volt. Bekapcsolás elölt komponáltam, majd gyors kattintás. Sikerült egy-két szép képet lőni. Amíg fényképeztem, addig Mate sms-t küldött. Ilyen panoráma mellett megjön az étvágy. Megettünk egy-két szendvicset, ettünk ittunk, felvettük a zsákjainkat és elsétáltunk az OKT jelzésen Bánkútig.

Szinte sehol sem álltunk meg. Bánkúti menedékházban rendeltünk levest, közben töltöttem az akkumulátort. Fél óra pihenő után Matéval elsétáltunk a Petőfi kilátóhoz, ami a Bálvány hegy tetején van. Lenyűgözött a kör panoráma amit láttunk! Itt már nem kellett takarékoskodnom a képekkel! Lőttem rendesen, kb 20 percet maradtunk. Visszasétálva a menedékházhoz, kocsiba ültünk, Lillafüred, Miskolc felé hazafelé indultunk. Utunk a Bükktől délre vezetett, itt még egy csodát láthattunk a kocsiból. Naplementében, a horizontból kiemelkedő Fennsík látványa záró képként megkoronázta a hétvégét.
2010 02 20-21 Bükk, Barlangszállás, Bánkút, vasárnap

1. Wow, ez elképsztő látvány lehetett, mondjuk a kilátás Tar-kőről sosem volt csúnya :)
    Meg lehet nézni a képeket nagyban is valahol?